Gepubliceerd: 27 juni 2023

leerlingen bonhoeffer college bedenken nieuwe enschede merchandise

Een Enschede knuffelbeer, shotglaasje en sneeuwbol. Zijn dat de nieuwe Enschede producten? Volgens Enschedese middelbare scholieren van het Bonhoeffer College moeten die producten in ieder geval worden toegevoegd aan het assortiment van de Brandstore. Negen teams hebben hun ideeën voor nieuwe merchandise-producten gepresenteerd. Dit was het resultaat van de citymarketingopdracht waar de leerlingen van de Business School van het Bonhoeffer College de afgelopen zeven weken aan hebben gewerkt.

benchmark en onderzoek

Onderdeel van de opdracht was om onderzoek te doen onder de doelgroep en research te doen naar andere steden. Hieruit kwam de inspiratie voor de leerlingen om met deze ideeën te komen. We hebben hele originele ideeën gezien. Van sneeuwbol tot teddybeer met Enschede shirt en een uitgravingsetje voor kinderen van een Hollandse klomp met het Enschede wapen. Aan creativiteit onder de leerlingen geen gebrek. De ideeën worden nu meegenomen bij de ontwikkeling voor nieuwe Enschedeproducten.

opdracht

De opdracht komt voort uit een jaarlijkse samenwerking tussen het Bonhoeffer College, locatie Bruggertstraat, en Enschede Promotie. Dit jaar is de opdracht in een nieuw jasje gestoken. De afgelopen zeven weken hebben de leerlingen onderzoek gedaan naar een nieuw product voor de Brandstore van Enschede, welke onderdeel is van de Tourist Info aan de Langestraat. Na de aftrap op ons kantoor zijn de leerlingen vol enthousiasme aan de slag gegaan. Alle leerlingen volgen het Business School traject voor havo/vwo leerlingen van het Bonhoeffer College.