Gepubliceerd: 24 februari 2022

Enschedeërs creatief met stadswapen Enschede

Wij wisten het al. Maar dat Enschedeërs creatief zijn is wederom bewezen. In december deden wij een oproep aan bewoners om creatief met het stadswapen aan de slag te gaan. Hier hebben meer dan 70 enthousiastelingen gehoor aangegeven. Zij kwamen met de meest creatieve stadswapens: van leren sleutelhanger en gebreide wanten tot een heuse zegelring. Mooi om te zien hoe trots we met zijn allen zijn op Enschede, op ons stadswapen.

Uit deze inzendingen hebben we zes prijswinnaars geselecteerd. Zij ontvangen de, onlangs gelanceerde, Enschede cadeaukaart, waarmee ze in de stad kunnen winkelen, uit eten kunnen of een bezoek kunnen brengen aan één van de musea. Nieuwsgierig naar alle inzendingen? Je vindt ze op www.cityofenschede.com/mijnstad.

STADSWAPENS VAN KRATJES

Grolsch en Albert Heijn omarmen het stadswapen in de stad. Samen met enkele Albert Heijn vestigingen in Enschede heeft Grolsch het stadswapen van kratjes in de filialen geplaatst.

Stadswapen Enschede in Albert Heijn van Grolsch-kratjes

KLEURPLATENACTIE

Ruim 100 Enschedese kinderen hebben hun kleurpotloden gepakt en meegedaan met de kleurplatenactie. Rood, geel, blauw en glitter waren favoriet. Ook hebben we een aantal digitaal gekleurde tekeningen ontvangen. Creativiteit volop. De 10 winnaars hebben ieder een cadeaubon van Intertoys of Bertus Workel ontvangen. De winnaars zijn bekendgemaakt via de nieuwsbrief van uitinenschede.nl en de Facebookpagina @Enschede.

ACHTERGROND MERK ENSCHEDE

Op 1 juli 2021 is het merk Enschede gelanceerd door ons en de Gemeente Enschede. De lancering was het startpunt van een nieuwe fase waarin Enschede bouwt aan een sterk imago als technologische, innovatieve en creatieve stad. Samen met de gemeente, designers, een sounddesigner en diverse strategen en conceptontwikkelaars is het nieuwe merk Enschede vormgegeven. Meer info over het Merk Enschede is te vinden op www.cityofenschede.com.

Vragen over dit onderwerp? Neem contact op:

Contact