Wij maken gebruik van cookies
Wij vragen jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Sommige cookies plaatsen we om de website goed te laten werken. Onze website maakt ook van cookies van derden gebruik om jou een prettige ervaring op onze online kanalen aan te bieden. Zodat je berichten op social media kunt delen bijvoorbeeld. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op 'akkoord' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie is beschikbaar in ons privacybeleid.
Akkoord Niet akkoordEnschede zet ludieke actie uit in bielefeld
Op 1 mei is de Duitslandcampagne gestart om bezoekers vanuit Duitsland te verleiden een bezoek aan Enschede te brengen. Met diverse outdoor-uitingen, radiospots en online advertenties worden Duitse bezoekers verleid tot een of meerdere dagen Enschede. Geografisch ligt de focus van de actie op de driehoek Bielefeld-Vechta-Minden. Speciaal daarom was Enschede op 13 & 14 mei op een unieke manier zichtbaar in Bielefeld. Bezoekers werden namelijk als VIP rondgereden in het centrum van deze stad.
Enschede. sei unser gast
Met de slogan “Enschede. Sei unser Gast” worden Duitse bezoekers verleid om naar Enschede te komen. Er zijn uitingen ontwikkeld gericht op de thema’s shopppen, markt, culinair en cultuur. Enschede is ook voor Duitsers een aantrekkelijke bestemming op relatief korte reisafstand. Uit onderzoek blijkt dat Duitse bezoekers gemiddeld langer verblijven en meer besteden dan bezoekers uit de regio.
vip-shuttles
Om te benadrukken dat Enschede heel gastvrij is, werden er in Bielefeld Velo-taxi’s ingezet. Op vrijdag 13 en zaterdag 14 mei reden 6 knalrode fietstaxi’s in Enschede-branding door de stad. Voetgangers werden van 9.00 uur tot 6.00 uur vervoerd en kregen een VIP-behandeling. De chauffeur rolde de rode loper uit en overhandigde een typisch Nederlandse lekkernij en een Enschede Cadeaukaart aan de gast. Deze cadeaukaart kan bij een bezoek aan Enschede worden verzilverd bij meer dan 125 winkels, horeca en culturele instellingen.
win een weekendje enschede
Tijdens de actie konden passanten een foto maken met de fietstaxi’s. Zij kunnen hun foto’s posten op social media met #enschederollt. De leukste foto wordt beloond met een weekend Enschede.
samenwerking ondernemersfonds
De guerrilla actie is mogelijk gemaakt door een bijdrage van het Ondernemersfonds. Het is een gezamenlijk doel om er voor te zorgen dat zoveel mogelijk Duitse bezoekers de weg naar Enschede weten te vinden.
meer informatie?
Klik hier voor meer informatie over de campagne.
Vragen over dit onderwerp? Neem contact op:
Senior Marketeer
WHAT'S HAPPENING?
ABONNEER je OP ONZE NIEUWSBRIEF.
Ontvang om de twee weken een stakeholdernieuwsbrief met het laatste corporate nieuws van Enschede Promotie. Uitschrijven kan op elk moment.