Campagne Duitsland

Duitse bezoekers zijn een belangrijke economische factor voor onze stad. Met onze Duitsland campagnes laten we Duitse bezoekers kennismaken met de veelzijdigheid van Enschede. Sinds 2013 voeren we daarom elk jaar campagne in Duitsland met het doel om meer bezoekers te trekken, die langer verblijven om zo van hun bezoek aan Enschede een weekend vol belevenissen te maken.

365 tage urlaub in enschede

Elke dag in het jaar vakantie vieren? Dat kan in Enschede! Met de slogan “365 Tage Urlaub in Enschede” ging in mei 2023 onze nieuwe Duitsland campagne van start. Ook in 2024 zetten we deze campagne voort en zetten we Enschede op de kaart als gezellige, verrassende bestemming voor een dagje weg met vakantiegevoel.

terugblik 2023

Waarom ver weg op vakantie als je naar Enschede kunt gaan? Onder het motto “365 Tage Urlaub in Enschede” zijn er in 2023 uitingen ingezet gericht op de thema’s shoppen, culinair en de typisch Nederlandse sfeer om Duitsers voor een bezoek in Enschede te motiveren.

De boodschap was bijzonder opvallend op het vliegveld Münster/Osnabrück. Verder werd de campagne via een brede middelenmix uitgedragen. Naast online advertenties en radioreclame, werden ook diverse outdoor middelen in verschillende steden in North Rein Westfalen en Nedersaksen ingezet. Opvallende uitingen in Bielefeld, Dortmund en Essen hebben Enschede als inspirerende Erlebnisstadt op de kaart gezet en motiveerden om een dagje of weekendje naar Enschede te komen.

In 2023 hebben we met de nieuwe campagne prachtige resultaten behaald. Bekijk hier de factsheet met de terugblik op 2023.

website

Op de website stadtenschede.de inspireren we bezoekers hun weekendje Enschede te plannen. We zien dat steeds meer mensen de site raadplegen en gingen van 718.000 sessies in 2022 naar 910.000 sessies in 2023. De Duitse bezoeker is voornamelijk op zoek naar praktische informatie voor een dagje (of langer) in Enschede. Campagnes via Facebook, Instagram en Google Ads zorgen voor extra bereik. Hiermee bereiken we gemiddeld 300.000 - 500.000 mensen per campagne.

marktonderzoek

Eind 2022 hebben we een onderzoek afgenomen onder de Duitse bezoekers, waarbij gevraagd is naar hun ervaringen over hun bezoek aan Enschede. Uit de 665 reacties bleek dat de meest voorkomende redenen om naar Enschede te komen de markt (27%), eten en drinken (26%) en winkelen (24%) zijn.

Bekijk hier de factsheet met de resultaten van het onderzoek.

MEER WETEN OVER DE CAMPAGNE IN DUITSLAND? NEEM CONTACT OP MET

Contact
Contact