Campagne Nederland

Campagne gericht op dagbezoekers

Bezoekers uit de regio blijven belangrijk voor Enschede. Al een aantal jaren voeren wij daarom campagne in Twente en de Achterhoek om bezoekers te verleiden tot een dagje Enschede. In 2022 is de campagne met de boodschap 'Enschede, zoek de grens op' ontwikkeld en zijn uitingen voor de thema’s shoppen, culinair en cultuur ingezet. In mei 2023 werd deze campagne opnieuw ingezet, aangevuld met twee nieuwe thema’s; natuur en evenementen. Ook in 2024 is de campagne weer in een nieuw jasje  gestoken. Met de boodschap 'Enschede verwondert' laten we zien dat Enschede verrassend en veelzijdig is op alle gebieden. Voor elk thema dat in de campagne belicht wordt, is een pakkende uiting ontwikkeld.

enschede verwondert

Met de boodschap 'Enschede verwondert' wordt Enschede als bestemming voor een dagje weg bij inwoners van Twente en de Achterhoek onder de aandacht gebracht. De meest kansrijke doelgroepen voor een dag Enschede zijn de Plezierzoeker, de Harmoniezoeker en de Inzichtzoeker, gebaseerd op het Leeftstijlvindermodel.

verrassend en veelzijdig

Houd je van shoppen, maar zoek je naar luxe merken of ben je juist een koopjesjager? En op culinair gebied, ga je voor een snelle hap of wil je de ultieme culinaire ervaring? Zoek je de rust of juist de reuring van de stad?
Het kan allemaal in Enschede. Deze campagne richt zich op deze tegenstellingen. Enschede verwondert je qua aanbod. Big spender of Koopjesjager, Avonturier of Gewoontedier, Fijnproever of Lekkerbek: laat je verwonderen in Enschede.

media inzet

Vanaf eind april tot en met juni worden er diverse uitingen ingezet. De campagne is te zien op grote led borden langs de N18 en indoor op locaties in de Achterhoek. Verder wordt de campagne online ingezet. Met social media advertising en google display advertising wordt de potentiële bezoeker naar relevante blogs of naar de landingspagina uitinenschede.nl/dagjeweg geleid.

Vanaf 7 tot en met 31 oktober loopt de 2e flight van de campagne. Thema’s zijn winkelen, cultuur, culinair en natuur.  Online worden er Google ads en social media advertenties ingezet, gericht op de doelgroep. Daarnaast zijn er abi’s, grote ledborden en indoor schermen te zien in de Achterhoek. In regionale huis-aan-huis bladen zijn in week 42 t/m 44 advertenties te zien.

De campagne 'Enschede verwondert' wordt mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van het Ondernemersfonds.

MEER WETEN OVER DE CAMPAGNE IN NEDERLAND? NEEM CONTACT OP MET

Contact