Gepubliceerd: 17 februari 2022

Enschede Promotie start campagne om bezoekers naar de stad te trekken

Enschede is weer open en dat willen we onze bezoekers uit de regio laten weten. Daarom starten we deze week onze regionale campagne met de boodschap “Enschede, zoek de grens op”. Het doel van de campagne is om bewoners en bezoekers uit de regio te verleiden een dagje naar Enschede te komen. Er is veel behoefte om erop uit te gaan en onze mooie stad heeft alles wat een dagje uit leuk maakt. Grote en kleine winkels, veel restaurants, (eet)cafés, lunchgelegenheden en koffietentjes maar ook een rijk cultureel aanbod zorgen ervoor dat er in Enschede voor elk wat wils is. En daarvoor hoeft de doelgroep niet ver te reizen.

Bijna twee jaar corona beïnvloedt het gedrag van consumenten. Vanwege beperkingen en maatregelen die hierdoor van kracht zijn, plannen mensen hun dagjes of weekendjes weg kort van tevoren. Ze kiezen vooral bestemmingen dichtbij. Deze ontwikkelingen hebben geleid tot de opzet van deze campagne, gericht op bewoners en bezoekers vanuit de regio Twente en Achterhoek die een dagje weg willen.

ZOEK DE GRENS OP

Onder het motto ‘Zoek de grens op’ wordt Enschede als bestemming voor een dagje weg bij inwoners van Twente en de Achterhoek onder de aandacht gebracht. Winkels, culturele instellingen en de horeca zijn weer geopend en daar willen we de doelgroep op wijzen. De doelgroep is nader te definiëren als de Plezierzoeker, de Harmoniezoeker en de Inzichtzoeker, gebaseerd op het model www.leefstijlvinder.nl

Regionale campagne Dagje Weg Enschede PromotieRegionale campagne Dagje Weg Cultuur Enschede Promotie

GEVARIEERD AANBOD

Houd je van shoppen, wil je culinair genieten of ga je voor een cultureel uitstapje? Enschede is een bruisende stad met een uitgebreid winkelaanbod, veel cultuur en een groot aantal restaurants, terrassen, eetcafés en andere horecagelegenheden. Voldoende reden om een dag naar Enschede te gaan én om nog eens terug te komen.

NIEUWE CAMPAGNELIJN

In 2021 is het merk ‘Enschede’ vernieuwd en dat willen we uitdragen binnen deze campagne. Er is een uniek verhaal geschreven op basis van het algemene merkverhaal van Enschede. Met aansprekende foto’s gecombineerd met creatieve teksten zal de campagne aandacht trekken bij de betreffende doelgroep.

MIDDELENMIX

De campagne start op 19 februari. Dit is tevens het begin van de voorjaarsvakantie in Regio Noord, daarna volgt regio Midden (waaronder Achterhoek). Er is gekozen voor outdoor uitingen in abri’s en op de achterzijde van bussen. In huis-aan-huis kranten in de regio worden advertenties geplaatst. Op regionale radiozenders is een frisse radiospot te horen. Online wordt er geadverteerd via diverse websites en social media.

Vragen over dit onderwerp? Neem contact op:

Contact